dimecres, 29 de desembre del 2010

Junqueras fa el pas i anuncia que s'afiliarà a ERC

És conscient que els republicans no passen pel seu moment més àlgid, però creu que és 'precisament ara' quan cal fer-hi pinya · L'eurodiputat republicà, fins ara independent, lamenta les crítiques que s’han abocat contra el partit

L’eurodiputat d’ERC, l’independent Oriol Junqueras, anuncia avui mitjançant un article d'opinió a El Punt que té la intenció d’afiliar-se a la formació republicana, com també va fer ara fa unes setmanes el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació en funcions Joan-Manuel Tresserras. Tot i la patacada electoral d’ERC, Junqueras afirma: 'He arribat a la conclusió que el màxim nivell d’implicació amb la gent d’Esquerra passa per compartir-hi la militància. La meva intenció, doncs, és entrar a militar a l’Esquerra Republicana de Catalunya de Macià, de Companys i de tots els militants que durant 80 anys ho han donat tot, o gairebé tot, pels alts ideals d’un país lliure i d’una societat justa.' Però Junqueras no vol que el seu pas sigui l’únic i també fa una crida a tothom que se senti interpel·lat: 'En aquest moments tan delicats, convido a tothom a considerar la militància a Esquerra per treballar amb honestedat, amb fermesa, amb intel·ligència i, sobretot, amb generositat i amb constància.'
En l'article, Junqueras hi exposa que és conscient que el moment actual no és el més àlgid de la formació republicana -'som en uns moments en què molts de nosaltres escoltem crítiques a Esquerra. Algunes d’elles tenen part de raó i, d’altres, són volgudament injustes'–, però alhora afirma: 'I, atès que Esquerra és plena de gent que estimo i de la qual estic segur del seu compromís sincer amb el país i amb les persones que hi viuen, em sento impel·lit a donar el meu suport a aquests amics, companys i compatriotes'.


L’eurodiputat i regidor a Sant Vicenç dels Horts –que mitjançant l’article també anuncia que tornarà a ser el cap de llista republicà a les eleccions per a l’alcaldia del seu municipi–, exposa que és 'precisament ara' que vol fer costat al partit de Macià i Companys, al costat dels militants 'de qui he après tant, d’alguns dels meus referents, dels meus mestres, dels que han estat un exemple de lluita i de coratge al meu poble, a la meva comarca i arreu dels Països Catalans'.



Fins ara, Junqueras havia representat ERC a Brussel·les com a independent. De fet, en l’article recorda que tan sols ha militat en una organització, la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC) –'on vaig constatar l’esterilitat de les disputes pròpies de qualsevol organització', puntualitza–. Tot amb tot, conclou: 'Les organitzacions són indispensables per assolir els objectius polítics que tan anhelem.'



L'anunci de Junqueras pràcticament coincideix en el temps amb l'anunci de Joan Puigcercós que no tornarà a optar a la presidència d'ERC en el congrés de la tardor de l'any vinent.