divendres, 15 de maig del 2009

El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, presenta el disseny del primer llagut turístic de les Terres de l'Ebre

Aquest projecte s'emmarca en el Pla Estratègic de Turisme de Terres de l'Ebre que preveu crear una oferta de navegació fluvial en el tram central de l'Ebre, mitjançant la recuperació d'embarcacions tradicionals.
..
El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, acompanyat del director dels serveis territorials del Departament a Terres de l'Ebre, Josep Felip Monclús, i del delegat del govern a Terres de l'Ebre, va presentar el disseny del que serà el primer llagut turístic de les terres de l'Ebre. El director dels Serveis Territorials d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Felip Monclús, explicava les característiques tècniques que tindrà aquest nou producte turístic de navegació fluvial del riu Ebre.
..
El projecte s'emmarca en el Pla Estratègic de Turisme de les Terres de l'Ebre que té per objectiu crear una oferta de navegació fluvial en el tram central de l'Ebre català d'acord amb les possibilitats de navegació que ofereixi el riu, recuperant la seva importància com a eix vertebrador del territori i d'unió de la navegació amb l'oferta turística cultural, esportiva i de natura que disposa al seu voltant.
..
En el marc de la presentació, Josep Felip Monclús va assenyalar que aquesta actuació de crear una oferta de navegació fluvial es farà mitjançant la construcció d'un llagut a motor. Aquesta embarcació tindrà una estètica similar als llaguts que fins fa unes dècades navegaven pel riu, amb l'objectiu que la navegació sigui el fil conductor que permeti explicar la història de la navegació fluvial al riu Ebre, traslladant el turista a l'època en què llaguts i llaguters eren part del paisatge habitual del riu.
..
La construcció de l'embarcació es farà d'acord amb el contingut del projecte d'enginyeria i tindrà les característiques següents:
..
Eslora: 15 metres
Màniga: 3,80 metres
Puntal de construcció: 1,40 metres
Motor: 2 unitats amb una potència contínua per motor de 58,50 kW
Velocitat màxima de servei: 9 nusos
Tripulació total: 2 persones
Passatgers màxims: 40 passatgers i 36 passatgers utilitzant les places adaptades
..
Integrarà sistema de pals i veles com els llaguts tradicionalsDisposarà de sistema de bateries per emergència i generador elèctricMaterials: el casc de l'embarcació es construirà amb fibra de vidre però amb una imatge que reprodueixi fidelment la textura d'acabats en fusta. Els acabats interiors seran amb fusta o materials que la reprodueixin.
..
Els acabats de l'embarcació i tota la seva imatge estan dissenyats per assemblar-se al màxim possible als llaguts tradicionals. Un cop finalitzada la construcció de l'embarcació, es farà l'estudi d'estabilitat, com també tots els procediments necessaris per a la legalització i autorització per a la navegació. Durant el procés constructiu i en paral·lel, l'empresa adjudicatària del projecte de museografia dissenyarà i construirà els elements museogràfics i els implementarà a l'embarcació.
..
Aquest projecte materialitza la iniciativa prevista en el Pla Estratègic de Turisme de les Terres de l'Ebre, en el programa 4.1, de foment de la navegabilitat de l'Ebre. Els objectius d’aquest projecte són la construcció d'una embarcació per a la creació d'un producte turístic de navegació fluvial, la creació d'una oferta de navegació fluvial en el tram central de l'Ebre català d'acord amb les possibilitats de navegació que ofereix el riu i la dinamització i vertebració turística del territori.