dijous, 14 de maig del 2009

Primers efectes interns al PP per l'anunci dels nens emmanillats: l'històric Josep Curto deixa el partit

L'exdiputat i exsecretari general del PP català critica la postura dels populars envers Catalunya

L'històric dirigent del Partit Popular de Catalunya Josep Curto ha anunciat avui que s'ha donat de baixa com a militant, motivat, entre d'altres aspectes, pel polèmic anunci dels nens emmanillats. 'No estic d’acord amb la cúpula del partit, ni amb les decisions que pren respecte Catalunya. I ahir a la tarda vaig decidir que havia arribat l’hora de formalitzar la meva baixa', ha explicat. Qui va ser secretari general del partit durant l'etapa de Vidal-Quadras com a president, ara ha revelat que 'fa 5 anys que no voto el PP, perquè no m’identifico en res amb el meu partit. No hi ha dia que no pensés a donar-me de baixa'.
qq
Curto, a la tertúlia del programa El Dia de COMRàdio, ha criticat durament l'anunci dels nens emmanillats contra la Llei d’Educació (LEC): 'La senyora Alícia Sánchez Camacho té ànima i entranya. No és una persona dolenta, no va a fer mal ni a posar el dit a la nafra. Vés a saber d’on han vingut les instruccions per posar aquest anunci i qui se l’ha inventat'.
qq
També ha deixat clar que no abandona el PP per passar a militar en cap altre. Després de més de 30 anys de militància i encapçalant el partit a escala nacional i a la demarcació de Tarragona en particupar, 'marxo cap a casa. Hi ha altres persones que han marxat d’un partit cap a un altre i han acabat sent ministres. Jo no, jo marxo a casa meva'.
qq
Ha parlat també del debat de política general espanyola que aquests dies s’ha celebrat al Congrés i ha tornat a criticar Mariano Rajoy: 'Vaig veure un Rajoy descol·locat. Va tenir quatre hores per envoltar-se de col·laboradors i preparar una bona resposta a Zapatero. I no ho va fer, no va tenir cap capacitat de reacció. A mi Rajoy em decep des de fa molts anys'.
qq
Un puntal del partit
q
El tortosí Curto ha estat un referent per al PP tarragoní i català des de final del franquisme. Curto va entrar en política de la mà de Coalició Democràtica el 1979, la coalició d'Alianza Popular amb d'altres partits hereus del franquisme. El 1988 ja va encapçalar la llista del PP a la demarcació de Tarragona a les eleccions a la Generalitat i el 1989 va ser el candidat del PP al Senat per Tarragona. Des de llavors i fins el 2003, encapçalaria constantment les llistes del PP a la demarcació de Tarragona.
qq
Des d'un bon principi va compartir les tesis d'Alejo Vidal-Quadras i, el 1991, quan José María Aznar va dissoldre el comitè executiu del PP català per les divisions internes entre vidalquadristes i fernandistes, va accedir a la presidència de la comissió gestora interina. Des d'aquesta talaia, va erigir-se com un crític corrosiu de la política de Jordi Pujol. Ara bé, quan Vidal-Quadras va intensificar el seu discurs contra la llengua, el 1992-93, se'n va desmarcar. Durant la seva etapa com a parlamentari, va ser portaveu i president del Grup Popular, fins que va ser substituït per Dolors Montserrat. Va criticar durament la gestió de Josep Piqué al capdavant del partit i, des de 1996, va anar desapareixent de la primera fila.